Digital Finance
Agenda:
Die Öffentlichkeitsarbeit des Fachbereichs Wirtschaft ist auf das engste mit ihrem Selbstverständnis, mit ihren strategischen Entscheidungen über das angestrebte Aufgaben- und Leistungsprofil bei der Pflege und Entwicklung ihrer Bereiche verbunden. Ihre effektive Wahrnehmung liegt daher im ureigenen Interesse des Fachbereichs selbst. Die externe Kommunikation zu ihren Zielgruppen hin ist wichtiger Bestandteil. Im Rahmen der Außendarstellung des Fachbereichs Wirtschaft soll ein Imagefilm entstehen, deren Konzept - aufbauend auf der strategischen Zielsetzung und den Prioritäten des Fachbereichs - in der Projektgruppe entwickelt und umgesetzt werden soll.
Dear Class Participants,
This class offers a virtual exchange (VE) with University of Florida, Gainesville for the first time this term. Language spoken/taught in class is English.
The class will emphasize data analyses and involve the following:
Activities for Students:
Students-to-Students Dialogue
Students-to-Students Projects
Participate in tasks/activities set up by instructors
Presentation of results of group case studies
Use of Technology:
Zoom, Google Slides, R & R Studio, Data Visualization programs, Refinitiv
Tasks:
International Groups will work on analyzing data to answer questions about varying aspects of "Financial Performance of ESG-Strategies" and related data sets (Case Studies), and/or emphasize data collection from Refinitiv or work on analyzing different data sets
Learning Outcomes:
Objective: Promote intercultural exchange.
Develop familiarity with analyzing financial data with reference to ESG in an international context
Develop familiarity with visualization of data
Assignments to achieve Credit Points:
Participate in tasks set up by the class instructors and presentation of results of case studies.
We will meet on Saturday 21st in Darmstadt starting 9am in room D21/00.13 in person. From thereon onwards the class will be online.
Anwendungen in der Internetökonomie